ПІДРУЧНИКИ, НАВЧАЛЬНІ ПОСІБНИКИ
![]() |
English for Physical and occupational therapists: навчальний посібник / Х. В. Сторожук [та ін.]. – К. : Книга плюс, 2023. – 132 с. Посібник укладено з урахуванням вимог програми «Професійно орієнтовна іноземна мова». Посібник містить 9 основних розділів. Запропоновані оригінальні та адаптовані тексти зі спеціальної медичної тематики. Навчальний посібник складається 3 комплексу вправ, який спрямований на ефективне засвоєння та застосування лексико-граматичного матеріалу у формі усних та письмових повідомлень, дискусій за ситуативно зумовлених обставин. Тут запропоновані творчі завдання, виконання яких передбачає використання різноманітних засобів пошуку інформації, її обробку та аналіз. Тексти для самостійного читання супроводжуються завданнями, які поєднують можливість самоконтролю, формування та покращення навичок складання резюме загальнонаукових текстів англійською мовою, створення усних та письмових доповідей. |
![]() |
Богдановська Н. В. Фізична реабілітація засобами фізіотерапії: підручник для здобувачів ступеня вищої освіти магістра спеціальності “Фізична терапія, ерготерапія” / Н. В. Богдановська, І. В. Кальонова. – Суми : Вид–во “Університетська книга”, 2024. – 328 с. У виданні подано зміст лекційних та практичних занять з дисципліни «Фізична реабілітація засобами фізіотерапії», що відповідає навчальній та робочій програмам курсу. Викладено предмет і завдання фізіотерапії, дана характеристика основних природних і преформованих лікувальних фізичних факторів, розглянуті біофізичні основи їх лікувальної дії на організм людини, наведені показання і протипоказання, апаратура та методи проведення фізіопроцедур. На підтвердження теоретичних положень запропоновано ілюстративний матеріал. Засвоєнню та самостійному контролю знань сприятимуть практичні завдання та контрольні питання до кожного розділу, тестові завдання до дисципліни загалом. Для здобувачів ступеня вищої освіти магістра спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія». |
![]() |
Бронікова С. Практики комунікативної культури в медичному закладі. Пацієнт-центрований підхід / С. Бронікова. – Краматорськ, 2020. – 72 с. У посібнику викладено сучасне бачення комунікативної культури як складника пацієнтоорієнтованої моделі корпоративної культури медичного закладу. Наведено базові морально-етичні норми та правила, що сприяють налагодженню конструктивного діалогу між спеціалістами та пацієнтом, а також між медперсоналом, що є важливим ефективним лікування. Запропоновано сучасні моделі консультування з покроковою технологією розв’язування професійних завдань, зібрано кращі практики комунікативної культури медичного закладу, орієнтованого на пацієнта. Наведено методики самопізнання та самооцінювання медичних працівників для їхнього подальшого навчання та саморозвитку. Збірник правил і настанов слугуватиме базою для формування стандартів комунікативної медичної практики. |
![]() |
Вакуленко Л. О. Лікувально–реабілітаційний масаж у педіатрії : навч. посіб. / Л. О. Вакуленко, Д. В. Вакуленко. – Тернопіль : ТНМУ, Укрмедкнига, 2019. – 233 с. У посібнику висвітлено анатомічні, фізіологічні основи, види масажу; техніку та методику виконання прийомів масажу на окремих ділянках тіла. Звернено увагу на правила вибору, техніку проведення заспокійливого та збуджувального масажу при індивідуалізації масажних впливів, економізацію праці масажиста. Детально описано техніку сегментарно–рефлекторного масажу в педіатричній практиці: масаж здорової дитини і дітей з відхиленнями у стані здоров`я; масаж груді матері для корекції лактації при грудному вигодовуванні; застосування логопедичного, точкового масажу, його поєднання з фонаційною гімнастикою; точково–склеромірного масажу при дитячому церебральному паралічі. Описано принципи, приклади алгоритмічного вирішення ситуаційних задач пов`язаних з окремими синдромами та захворюваннями. Видання призначене для підготовки фахівців фізичної терапії, ерготерапії, буде корисним при підготовці магістрів (лікарів із фізичної та реабілітаційної медицини, фізичних терапевтів, ерготерапевтів, ортопедагогів). |
![]() |
Воропаєв Д. С. Основи фізичної реабілітації (загальна характеристика засобів фізичної реабілітації) : навч. посіб. / Д. С. Воропаєв, О. О. Єжова. – Суми : Сумський державний університет, 2019. – 72 с. У навчальному посібнику розглянуто основні засоби фізичної реабілітації. Розкриті загальні особливості лікувальної фізичної культури, масажу, механотерапії, фізіотерапії, працетерапії. Висвітлено періоди використання засобів фізичної реабілітації та рухові режими. Для студентів медичних закладів вищої освіти III–IV рівнів акредитації. |
![]() |
Гищак Т. В. Основи медичних знань і тактичної медицини : навч. посіб. / Т. В. Гищак, О. В. Долинна. – Київ : Каравела, 2022. – 284 с. Навчальний посібник укладено відповідно до програми з основ медичних знань і тактичної медицини. Посібник знайомить з сучасними даними щодо популяційного і індивідуального здоров’я, надання першої допомоги при різних невідкладних станах у дорослих і дітей, особливостями догляду за хворими і пораненими в умовах мирного і воєнного часу. |
![]() |
Глиняна О. О. Фізична терапія при хірургічних захворюваннях : навч. посіб. для студентів спец. 227 «Фізична терапія, ерготерапія» / О. О. Глиняна, Ю. В. Копочинська, І. Ю. Худецький ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. – 207 с. Навчальний посібник висвітлює теоретичні та практичні основи фізичної терапії при хірургічних захворюваннях, принципи, SMART-цілі, методи обстеження хворих, показання та протипоказання до хірургічних втручань, застосування фізичної терапії на передопераційному, ранньому, пізньому післяопераційному та відновлювальному періодах при хірургічних втручаннях. |
![]() |
Глиняна О. О. Фізична реабілітація при ендопротезуванні органів та суглобів : навч. посіб. для студентів спец. 227 «Фізична терапія, ерготерапія» / О. О. Глиняна, Ю. В. Копочинська, І. Ю. Худецький ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. – 190 с. Навчальний посібник висвітлює теоретичні та практичні основи фізичної реабілітації при ендопротезуванні органів та суглобів, методи обстеження хворих, показання та протипоказання до ендопротезування, застосування фізичної реабілітації на передопераційному, ранньому, пізньому післяопераційному та відновлювальному періодах при ендопротезуванні суглобів нижньої кінцівки. |
|
Гребенюк Т. В. Академічна доброчесність : навч. посіб. для студентів всіх спец. мед. та фармацевт. ф-тів. – Запоріжжя : ЗДМУ, 2021. – 108 с. Навчальний посібник спрямований на ознайомлення здобувачів вищої освіти з проблеми дотримання академічної доброчесності в процесі навчання та шляхами запобігання проявів академічної нечесності.
|
![]() |
Григус І. Реабілітаційне обстеження в практиці фізичного терапевта : навч. посіб. / І. Григус. – Одеса : Олді+, 2023. – 176 с. У посібнику висвітлено принципи реабілітаційної діагностики пацієнтів з ураженнями рухової сфери. Розглянуто основні теоретичні засади загального та специфічного обстеження пацієнтів різних вікових категорій із порушеннями загальної та дрібної моторики. Висвітлено можливості застосування технологій реабілітаційного обстеження в корекційному процесі пацієнтів. Запропоновано тести та шкали для проведення об’єктивного первинного, поточного та контрольного діагностування локомоцій. |
![]() |
Григус І. М. Фізична терапія в пульмонології : навч. посіб. / І. М. Григус. – Одеса : Олді+, 2023. – 240 с . У виданні викладено теоретичні засади освітньої компоненти «Фізична терапія в пульмонології». Посібник надає детальний огляд анатомо–фізіологічних аспектів органів дихання та особливостей перебігу захворювань (гострий і хронічний бронхіт, пневмонія, бронхіальна астма, плеврит та ін.). Автор розглядає методи обстеження та проведення фізичної терапії, види реабілітації, спрямовані на поліпшення стану пацієнтів з різними захворюваннями органів дихання, включаючи емфізему легень, рак легень та дихальну недостатність. Рекомендований для закладів вищої освіти та практичних працівників реабілітаційного профілю. |
![]() |
Діагностичні шкали і тести в неврології, нейрохірургі ї і нейрореабілітації: навч.посіб. / О. Сіделковський. –К.: Клініка сучасної неврології «Аксімед», 2022. – 296 с. Постановка діагнозу і контроль ефективності лікування становлять важливі й часом складні завдання клінічної медицини. Шкали, тести, індекси, опитувальники й карти, що застосовуються в щоденній практичній роботі, формують основу для постановки діагнозу й значною мірою об’єктивують отримані дані лікування. Безумовно, шкали і тести є складовою частиною наукового алгоритму міждисциплінарного спілкування й запорукою взаєморозуміння в професійному колі спеціалістів — учасників лікувального процесу. Детально систематизований матеріал, який містить найбільш поширені й зручні в щоденному практичному застосуванні оціночні маркери, є необхідною умовою для постановки функціонального діагнозу, вироблення тактики терапії з подальшим контролем якості проведеного лікування. Особливу увагу приділено шкалам, тестам, індексам і картам, що використовуються в дитячій неврології.Посібник призначений для неврологів, нейрохірургів, фізичних терапевтів, реабілітологів, психологів, психіатрів і лікарів інших спеціальностей, які залучені до процесу відновлення хворих з озна- ками ураження центральної і периферичної нервової системи. |
![]() |
Етичний кодекс та професійна поведінка фізичного терапевта в Україні / Українська Асоціація фізичної терапії, 2019. – 8 с.
|
![]() |
Знаменська М. А. Комунікації в охороні здоров’я : монографія / М. А. Знаменська, Г. О. Слабкий, Т. К. Знаменська. – Київ, 2019. – 194 с. В монографії описано інформаційні технології в системі комунікацій в охороні здоров’я; охарактеризовано управління системою комунікацій на рівні закладу. Приділено увагу формуванню компетентностей медичних працівників з комунікативної діяльності в процесі післядипломної освіти. |
![]() |
Інноваційні освітні технології : навч.-метод. посіб. / упор. Л. М. Прокопів. – Івано–Франківськ, 2020. – 172 с. Навчально-методичний посібник передбачений для здобувачів вищої освіти спеціальностей першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів спеціальності «Інноваційні технології навчання і виховання у ЗВО», «Сучасні освітні технології». |
|
Масаж дітей та дорослих різного віку: навч. посіб./ Єфіменко, О.П. Каніщева, ОВ. Без’язична. – Харків ФОП Бровін О.В. 2021. -304 с. У посібнику представлено розділи з фізіологічного впливу масажу на організм людини, гігієнічних основ масажних процедур. Детально описано техніку та методику масажу різних частин тіла людини в межах оздоровчого гігієнічного масажу. Значної уваги приділено опису лікувального масажу дітей від перших місяців до З років життя. Окремо представлено розділ лікувального масажу дітей від З років та дорослих людей різних вікових груп. Навчальний посібник розрахований на студентів та викладачів вищих навчальних закладів освіти, де вивчаються дисципліни з масажу, а також для практикуючих фізичних терапевтів, реабілітологів і масажистів оздоровчих закладів. |
![]() |
Масаж дорослих i дітей : навч. посіб. / П.Б. Єфіменко, О.П. Каніщева, О.В. Сверчкова. – К.: Медицина, 2023. – 215 с. У посібнику представлено розділи з гігієнічних основ масажних процедур та фізіологічного впливу масажу на організм людини. Детально описано техніку і методику масажу різних частин тіла людини в межах оздоровчого (гігієнічного) масажу. Значну увагу приділено опису лікувального масажу дітей від перших місяців до 3 років життя. Окремо представлено розділ лікувального масажу дітей від З років та дорослих людей різних вікових груп. Навчальний посібник розрахований на студентів та викладачів вищих навчальних закладів освіти, де вивчаються дисципліни з масажу, а також для фізичних терапевтів-практиків, реабілітологів і масажистів оздоровчих закладів. |
![]() |
Медицина надзвичайних ситуацій : підручник / Б. Д. Халмурадов, П. Б. Волянский. – Київ : Центр учб. л-ри, 2024. – 208 с. У підручнику наведено загально прийняті підходи, що застосовуються при наданні домедичної допомоги в надзвичайних ситуаціях. Виствітлено медико-тактичну характеристику надзвичайних ситуацій. Представлено стислий опис анатомії та фізіології людини, що сприяє кращому опановуванню дисципліни «Медицина надзвичайних ситуацій». Підручник призначено для студентів вищих навчальних закладів, напряму підготовки «Цивільна безпека», «Пожежна безпека», а також для викладачів цієї дисципліни. Може бути корсний керівному та командно-начальницькому складу аварійно-рятувальних служб об’єктів економіки при підготовці та проведенні відповідних занять з підлеглими. |
![]() |
Основи права та законодавства у фармації : нац. підруч. для студентів вищ. навч. закл. / А.А. Котвіцька, І.В. Кубарєва, О.О. Суріков та ін. ; за ред. А.А. Котвіцької. — Харків : НФаУ : Золоті сторінки, 2016. — 528 с.—(Національний підручник). |
![]() |
Основи медичної статистики та проведення комп’ютерного статистичного аналізу даних статистичними програмами навч.-метод. посіб. : у 4 ч. Ч. 2. Кореляція та регресія / М. М. Корда, М. О. Кашуба. – Тернопіль : ТНМУ, 2022. – 212 с. У посібнику розглянуто основи медичної статистики, продемонстровано покрокові алгоритми виконання основних статистичних методів дослідження в програмних середовищах SPSS i STATISTICA. Окреслено рамки та умови застосування найпоширеніших методів статистичного аналізу результатів досліджень. Посібник складається 3 4 частин. У частині 2 розглянуто особливості та рамки використання кореляційного і регресійного аналізу при оцінюванні результатів медичних та біологічних досліджень, а також продемонстровано на прикладах їх проведення із застосуванням програмних середовищ SPSS, STATISTICA й Ехсеl. Видання призначено для молодих науковців, лікарів практичної медицини і членів Наукового студентського товариства. |
![]() |
Кашуба М. О. Основи медичної статистики та проведення комп’ютерного статистичного аналізу даних статистичними програмами. Ч. 3. Методи класифікації об’єктів / М. О. Кашуба, М. М. Корда. – Тернопіль : Укрмедкнига, 2022. – 160 c. Посібник складається з 4 частин. У частині 3 висвітлено методи класифікації об’єктів. У посібнику розглянуто основи медичної статистики, продемонстровано покрокові алгоритми виконання основних статистичних методів дослідження в програмних середовищах SPSS і STATISTICA. Окреслено рамки та умови застосування найпоширеніших методів статистичного аналізу результатів досліджень. |
![]() |
Кашуба М. О. Основи медичної статистики та проведення комп’ютерного статистичного аналізу даних статистичними програмами. Частина 4. Нейронні мережі / М. О. Кашуба, М. М. Корда. – Тернопіль : Укрмедкнига, 2022. – 144 c. Посібник складається з 4 частин. У частині 4 висвітлено нейронні мережі. |
![]() |
Медицина невідкладних станів. Екстрена (швидка) медична допомога : підручник / І. С. Зозуля [та ін.] ; за ред.: I. С. Зозулі, А. О. Волосовця. – 5–е вид., перероб. та допов. – Київ : ВСВ “Медицина”, 2023. – 560 с. У національний підручник включено всі основні розділи, присвячені невідкладним станам, які трапляються на практиці при різних захворюваннях. Висвітлено нові методи, способи і технології в діагностиці та наданні екстреної медичної допомоги в хірургії, кардіології, неврології, стоматології, нейрохірургії, оториноларингології, травматології, при опікових захворюваннях, отруєннях, в офтальмології та фтизіатрії, педіатрії. |
![]() |
Медична психологія : в 2-х т. Т. 1. Загальна медична психологія / Г. Я. Пилягіна [та ін.]; за ред. Г. Я. Пилягіної. – Вінниця : Нова Книга, 2020. – 288 с. В ньому представлені розділи, які присвячені основним питанням щодо предмету та завдання медичної психології, короткого історичного нарису її розвитку, психічної діяльності та психічним процесам, нейропсихології, психології особистості й поведінки, віковій психології, видам і методам дослідження та медико–психологічної допомоги. Даний підручник відповідає навчальним планам та програмам з медичної психології. |
![]() |
Медична психологія : в 2-х т. Т. 2. Спеціальна медична психологія. / Г. Я. Пилягіна [та ін.] ; за ред. Г. Я. Пилягіної. – Вінниця : Нова Книга, 2020. – 496 с. У 2–му томі підручнику висвітлені основні розділи прикладної медичної психології, які присвячені основним питанням щодо порушень психологічного здоров’я; діагностичним аспектів психопатологічних порушень; основам надання медико–психологічної допомоги хворим на психічні розлади; психологічним аспектам девіантної поведінки, проблеми психосоматичних розладів, у тому числі в терапії, хірургії та акушерстві–гінекології та психоонкології, вмирання і смерті; медико–психологічним аспектам, сексуальності, сексуальної поведінки та сексуального здоров’я і його порушень; медико–психологічній реабілітації, психогігієні та психопрофілактиці, інформаційно–психологічної безпеки особистості; процесуальним аспектам призначення і проведення судово–психологічної експертизи; медичній деонтології, етиці взаємодії лікаря з пацієнтом, правовому забезпеченню і психологічним аспектам професійної діяльності медичних працівників. |
![]() |
Менеджмент та маркетинг в охороні здоров’я : навч. посіб. / В. І. Борщ, О. В. Рудінська, Н. Л. Кусик. – Одеса : Олді+, 2022. – 264 с. У навчальному посібнику розкрито основні поняття менеджменту в охороні здоров’я на мікрорівні та на макрорівні. Описано основні поняття стратегічного менеджменту, особливості стратегічного планування закладів охорони здоров’я. Розглянуто основи ціноутворення в охороні здоров’я, зокрема, акцент зроблено на структурі ціни медичної послуги та особливостях ціноутворення в охороні здоров’я на державному рівні. Навчальний посібник призначений для здобувачів вищої освіти та викладачів закладів вищої освіти. |
|
Методологія наукових досліджень та інноваційний розвиток : навч. посіб. / О. В. Посилкіна, О. В. Літвінова, Ю. С. Братішко. – Харків : НФаУ, 2020. – 221 с. Посібник містить теоретичні та практичні положення щодо методології наукових досліджень та інноваційного розвитку підприємств. Розглянуто специфіку наукового пізнання рівні та методи, основні стапи наукового дослідження, організацію науково-дослідної роботи, інформаційне забезпечення наукових досліджень у медицині та фармації. Значна увага приділена теорії та практиці управління інноваціями на підприємстві, стратегії тa тактиці інноваційного забезпечення підприємства, знаходження оптимальних інноваційних рішень. Видання призначене для підготовки та проведення практичних занять з дисципліни «Методологія наукових досліджень та інноваційний розвиток» для здобувачів вищої освіти, що навчаються за економічними спеціальностями у закладах вищої освіти фармацевтичного (медичного) профілю.
|
![]() |
Михалюк Є. Л. Особливості фізичної реабілітації в педіатрії : підручник / Є. Л. Михалюк, Ю. Г. Резніченко. – Запоріжжя : ЗДМУ, 2018. – 164 с. Підручник призначений для студентів IV курсу закладів вищої освіти при підготовці до практичних занять з дисципліни «Фізична реабілітація та спортивна медицина» та лікарям з фізичної і реабілітаційної медицини. |
![]() |
Мушкевич М. І. Супервізія : навч. посіб. (до курсу «Супервізія») / М. І. Мушкевич. – Луцьк : Вежа-Друк, 2022. – 188 с. У навчальному посібнику розкрито поняття супервізії, її сучасні проблеми й принципи, види та моделі; організацію процесу супервізії; аналіз ролі та особистості супервізора; особливості навчання супервізованого. Викладено мету вивчення дисципліни, загальні вимоги до підготовки студентів; представлено опис навчального курсу; подано тематичні огляди змістових модулів, плани лекційних і практичних занять, ситуаційні завдання до практичних занять. |
![]() |
Ольховик А. В. Діагностика рухових можливостей у практиці фізичного терапевта : навч. посіб. / А. В. Ольховик. – Суми : Сумський державний університет, 2018. – 146 с. Навчальний посібник містить приклади діагностичних тестів, алгоритмів дослідження хворих із захворюваннями опорно-рухового апарату. Кожній темі передують стислі теоретичні відомості із найчастіше зустрічаючих захворювань та приклади алгоритму діагностики. Для студентів спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» вищих навчальних закладів ІІІ-IV рівнів акредитації. |
![]() |
Основи внутрішньої медицини та фізичної реабілітації / М. І. Швед, С. М. Геряк, Л. П. Мартинюк [та ін.] ; ред. М. І. Швед. — Тернопіль : ТНМУ, “Укрмедкнига”, 2021. – 412 с. : іл.
У підручнику коротко висвітлено історію розвитку внутрішньої медицини та фізичної реабілітації, сучсні аспекти і принципи клінічного, лабораторного та інструментального обстежень пацієнтів, обґрунтування діагнозу та вибору тактики лікування, проведення реабілітації та вторинної профілактики при найрозповсюдженіших інвалідизуючих внутрішніх захворюваннях людей. Наведено протоколи та методи фізичної реабілітації, адаптовані до рекомендацій Європейської Асоціації Превентивної Кардіології (2020). |
![]() |
Основи медичної статистики : навч. посіб. для аспірантів та клінічних ординаторів / Голованова І. А., Бєлікова І. В., Ляхова Н. О. – Полтава, 2017. – 113 с. У навчальному посібнику представлено інформацію про епідеміологічні підходи в охороні здоров’я, а також про існуючи методи статистичної обробки даних. |
![]() |
Основи менеджменту та маркетингу в медицині:навчальний посібник / Шутурмінський В.Г., Кусик Н.Л., Рудінська О.В. – Одеса: Гельветика, 2020 .- 176 с. Наведено основи маркетингу, аналіз ринкових можливостей, маркетинговий підхід до управління в медицині. Розглянуто основні поняття ціноутворення в медицині. Акцент зроблено на загальній структурі ціни медичної послуги. Представлено клінічний маркетинг в стоматологічному приватному закладі. Розглянуто особливості маркетингу у фармацевтичній галузі. Навчальний посібник розроблено в ілюстративній формі, що дозволить активно застосовувати матеріал в процесі дуальної освіти та дистанційного навчання. Для студентів та викладачів медичних спеціальностей закладів вищої освіти. Викладений матеріал може бути корисним для широкого кола читачів, зацікавлених комплексом менеджменту та маркетингу в сфері медицини. |
![]() |
Основи реабілітаційної психології. Подолання наслідків кризи : навч. посіб. / кол. автор. : Н. Пророк [та ін.]. – Київ: Сварог, 2023. – Т. 1. – 208 с. У навчальному посібнику розглянуто питання організації психологічної допомоги різним верствам населення з метою подолання наслідків психотравми, представлено основні напрямки соціально–психологічної підтримки постраждалих внаслідок психотравмуючих подій. Багато уваги зосереджено на загальних положеннях та принципах психологічної реабілітації, обґрунтовано необхідність використання світових стратегій для створення вітчизняної системи психологічної реабілітації. |
![]() |
Основи реабілітаційної психології. Подолання наслідків кризи : навч. посіб. / кол. автор. : Д. Креймер [та ін.]. – Київ: Сварог 2023. – Т. 2. – 240 с. У томі 2 представлено випробувані в світі, збагачені вітчизняним досвідом напрямки соціально–психологічної підтримки й допомоги, що сприяють посткризовому зростанню та позитивним змінам як постраждалих людей, так і суспільства загалом. |
![]() |
Основи реабілітаційної психології. Подолання наслідків кризи : навч. посіб. / кол. автор. : Л. Гридковець [та ін.]. – Київ: Сварог 2023. – Т. 3. – 236 с. У томі 3 розглянуто особливості психологічної допомоги різним категоріям населення, а саме внутрішньо переміщеним особам, ветеранам війни та членам їх сімей, людям, що пережили полон та тортури, особливості роботи із дітьми з травмівним досвідом, а також розглядається проблематика психічного здоров’я та професійного вигорання фахівців, що надають таку допомогу. |
![]() |
Підручник тактичної бойової допомоги потерпілим. – Київ : ЦУЛ,2024. – 124 с. У підручнику висвітлено питання тактичної бойової допомоги постраждалим. Наведено загальний план надання тактичної польової допомоги, охарактеризовано медичне сортування та основи тактичної бойової допомоги постраждалим.
|
![]() |
Посібник з біостатистики. Аналіз результатів медичних досліджень у пакеті EZR (R–statistics) : навч. посіб. для магістрів, інтернів, клінічних ординаторів та аспірантів галузі знань «Охорона здоров’я» / В. Г. Гур’янов [та ін.].– Київ : Вістка, 2018. – 208 с. В навчальному посібнику продемонстровано перехід від біологічної задачі до її математичного формулювання, біомедична інтерпретація результатів статистичних розрахунків і методів їхнього представлення. Розв’язання практичних задач, аналіз даних проводиться на прикладі статистичного пакету вільного доступу Easy R (EZR для R-statistics). |
![]() |
Практичні аспекти фізичної терапії та ерготерапії : навч. посіб. / Н. А. Добровольська [та ін.] ; за ред. Н. А. Добровольська. – Київ : ВД “Гельветика”, 2023. – 368 с. Дане видання є працею науково-педагогічних працівників кафедри з урахуванням досягнень теоретичної та практичної спортивної медицини, фізичної терапії, реабілітації, відновлення та нетрадиційних методів лікування. |
![]() |
Прикладні методики та основи супервізії в соціальній роботі : навч. посіб. / І. В. Астремська. – Миколаїв : Вид-во ЧНУ ім. Петра Могили, 2017. – 396 с. У навчальному посібнику висвітлено супервізорські стилі, фокуси, моделі та форми. Охарактеризовано методики тілесної терапії з корекційною метою; методики ігрової терапії при роботі з дітьми; методики когнітивної терапії з метою регуляції емоційного стану людини. |
![]() |
Реабілітація в сімейній медицині : підручник / за ред. Л. С. Бабінець [та ін.]. – Львів : Магнолія 2006, 2024. – 476 с. Підручник присвячено актуальним питанням реабілітації у сімейній (амбулаторній) медицині. Автори надали актуальну і сучасну інформацію щодо реабілітаційних можливостей у веденні пацієнтів з найбільш поширеними нозологіями у первинній медичній практиці. Запропоновані алгоритми реабілітації подано у відповідності із сучасними вітчизняними та міжнародними рекомендаціями.
|
![]() |
Сітовський А. М. Фізична терапія при порушенні діяльності опорно-рухового апарату : навч. посіб. / А. М. Сітовський. – Луцьк : ВНУ ім. Лесі Українки, 2022. – 183 с. Навчальний матеріал навчального посібника представлено з позиції теоретико-методологічних особливостей застосування засобів фізичної терапії при порушенні діяльності опорно-рухового апарату як складової комплексного процесу терапевтичного втручання. Рекомендовано студентам спеціальності 227 «Фізичні терапія, ерготерапія». |
![]() |
Сітовський А. М. Методика застосування терапевтичних вправ при порушенні діяльності опорно-рухового апарату : навч.-метод.посібник / Волинський національний університет імені Лесі Українки.-Луцьк, 2022.- 180 с. Навчально-методичний посібник розкриває зміст лабораторних занять з позиції методики застосування терапевтичних вправ при порушенні діяльності опорно-рухового апарату у комплексному процесі терапевтичного втручання. Рекомендовано студентам спеціальності 227 «Фізичні терапія, ерготерапія». |
![]() |
Соціальна медицина, громадське здоров’я : навч. посіб. : у 4 т. Т. 2. Громадське здоров’я / за заг. ред. В. А. Огнєва. – Харків : ХНМУ, 2023. – 324 с. У навчальному посібнику висвітлено основні теоретичні положення та практичні аспекти основ громадського здоров’я (здоров’я населення і його основні детермінанти, соціальне благополуччя та інтегральні індекси його оцінки, медико-соціальні проблеми демографічних процесів, медико-соціальне значення захворюваності та методи її вивчення, надзвичайні ситуації у сфері громадського здоров’я, візуалізація даних про здоров’я, інформаційно-роз’яснювальна діяльність та комунікація в інтересах здоров’я населення, стреси і конфлікти та методи боротьби з ними). Для здобувачів вищої медичної освіти.
|
![]() |
Спортивна фармакологія : підруч. для студентів вищих закладів медичної освіти МОЗ України : в 2 т. Т. 1. Спортивна фармакологія / І. В. Бєленічев [та ін.]. – Вінниця : Нова книга, 2023. – 328 с. У підручнику, відповідно до програми з курсу “Спортивна фармакологія”, представлено особливості дії лікарських препаратів і спеціальних харчових добавок під час їх застосування спортсменами та здоровими тренованими особами у динаміці фізичних навантажень. Метою підручника є ознайомлення здобувачів вищої освіти із загальними положеннями спортивної фармакології, особливостями призначення лікарських засобів, спеціальних харчових, або дієтичних для спортсменів, нутрицевтиків, парафармацевтиків, еубіотиків та безпекою, обгрунтованістю й ефективністю їхнього застосування за тривалих та інтенсивних фізичних і психоемоційних навантажень. Детально розглядаються дозволені у спорті засоби та методи, які допомагають розширити можливості пристосування організму до надвисокої та граничної інтенсивності навантажень. |
![]() |
Спортивна фармакологія : підруч. для студентів вищих закладів медичної освіти МОЗ України : в 2 т. Т. 2. Спортивна фармакологія / І. В. Бєленічев [та ін.]. – Вінниця : Нова книга, 2023. – 632 с. Метою підручника є ознайомлення здобувачів вищої освіти із загальними положеннями спортивної фармакології, особливостями призначення лікарських засобів, спеціальних харчових, або дієтичних для спортсменів, нутрицевтиків, парафармацевтиків, ефективністю їхнього застосування за тривалих та інтенсивних фізичних і психоемоційних навантажень. Детально розглядаються дозволені у спорті засоби та методи, які допомагають розширити можливості пристосування організму до надвисокої та граничної інтенсивності навантажень. |
![]() |
Тарасюк В. С. Паліативно–хоспісна допомога : навч. посіб. / В. С. Тарасюк, Г. Б. Кучанська. – 2–е вид. – Київ : ВСВ “Медицина”, 2021. – 328 с. У навчальному посібнику висвітлено питання історії розвитку паліативної медицини, особливості надання паліативно–хоспісної допомоги дітям і дорослим з онкологічними захворюваннями, пацієнтам літнього віку. Наведено нормативно–правові акти, що регламентують надання паліативної допомоги. Детально розглянуто розділ з паліативно–хоспісної допомоги стомованим пацієнтам, особливості догляду за ними залежно від розташування стоми та змін у функціонуванні тієї чи іншої системи.Особливу увагу приділено психосоціальній підтримці хворих, які потребують паліативно–хоспісної допомоги. Для студентів медичних закладів фахової та вищої освіти. |
![]() |
Фізична реабілітаційна та спортивна медицина : підруч. для студентів і лікарів : в 2–х т. Т. 1. Фізична реабілітаційна та спортивна медицина / В. М. Сокрутта [та ін.] ; за ред. В. М. Сокрута. – Львів : ФОП МАРЧЕНКО Т.В., 2024. – 480 с. Видання рекомендоване як підручник для студентів вищих навчальних закладів ІІІ–ІV рівня акредитації спеціальностей «Фізична терапія й ерготерапія», «Фізіотерапія», «Фізична реабілітація». Реабілітаційна та спортивна медицина розглядається як інтегральна медична наука оптимізації порушених параметрів гомеокінезу і механізмів адаптації у хворих із різною патологією. |
![]() |
Фізична реабілітаційна та спортивна медицина : підруч. для студентів і лікарів : в 2–х т. Т. 2. Нейрореабілітація / В. М. Сокрутта [та ін.] ; за ред. В. М. Сокрута. – Львів : ФОП МАРЧЕНКО Т.В., 2024. – 340 с. Видання рекомендоване як підручник для студентів вищих навчальних закладів ІІІ–ІV рівня акредитації спеціальностей «Фізична терапія й ерготерапія», «Фізіотерапія», «Фізична реабілітація». Наводяться програми медичної реабілітації різних форм захворювань та коморбідності. Представлена етіологія, класифікація, діагностика і лікування синдромів системної недостатності (дисневротичного, дисгормонального, дисметаболічного, дисалгічного та синдрому запалення), а також типового клінічного дисвегетативного синдрому. |
![]() |
Тімбілдінг. Курс лекцій [Електронний ресурс] : навч. посіб. / В. В. Малий [та ін.]. – Електрон. текстові дані. – Харків : НФаУ, 2024. – 182 с. Курс лекції розроблено відповідно до робочої програми освітньої компоненти «Тімбілдінг» для здобувачів вищої освіти. Містить теоретичний матеріал систематизований за темами освітньої компоненти, що полегшує сприйняття інформації під час лекції. У посібнику наведено основні терміни та поняття тімбілдінгу, довідковий матеріал з командоутворення проілюстровано практичними прикладами. Освітня компонента забезпечує розуміння системи спеціальних теоретичних знань з питань командоутворення, набуття практичних навичок розбудови команди, формування умінь застосовувати знання з тімбілдінгу в процесі подальшого навчання.
|
![]() |
Терапевтичні вправи: навчальний посібник з доповненою реальністю / О. Єжова [та ін.]. – Львів : ЛДУФК, 2024. – 158 с. У посібнику представлено теоретичні та методичні основи терапевтичних вправ. Актуалізовано питання базових і ключових теорій, концепцій, моделей, розроблених на принципах та положеннях біопсихосоціального, комплексного і системного підходів, на основі яких відбувається розвиток реабілітації у світі та в Україні. Окреслено теоретико-методичні основи терапевтичних вправ, спрямованих на розвиток і відновлення сили, витривалості, балансу та рівноваги, гнучкості. Для унаочнення прикладів терапевтичних вправ використано технології доповненої реальності. Для студентів спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія», «Терапія та реабілітація». Розроблено у рамках реалізації проєкту міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу програми Epasmyc+ Ne598938-EPP-1-2018-1-LV-EPPKA2-CBHE-JP «Інноваційна реабілітаційна освіта – Впровадження нових магістерських програм в Україні ВЕНАВ». |
![]() |
Рускуліс Л. Академічна доброчесність : навч.-метод. посіб. / Л. Рускуліс. – Миколаїв : Іліон, 2022. – 86 с. У навчально-методичному посібнику запропоновано методику роботи з науковим текстом; окреслено етапи класичної схеми підготовки наукової доповіді та наукового виступу, їх презентацію; проаналізовано поняття «академічна культура»; з’ясовано законодавче поле академічної доброчесності; схарактеризовано поняття «плагіат» та види й способи плагіату; проаналізовано основні правила використання оригінальних текстів і правила цитування й оформлення покликань. Навчально-методичний посібник рекомендовано для магістрантів, аспірантів, науковців, викладачів ЗВО. |
![]() |
Фізична терапія в геронтології та геріатрії : навч. посіб. для здобувачів вищ. освіти спец. 227 «Терапія та реабілітація» другого (магістерського) рівня здобуття вищ. освіти у фармац. закладах вищ. освіти і фармац. фак-тів мед. закладів вищ. освіти ІІІ–ІV рівнів акредитації / Г. В. Таможанська [та ін.]. – Харків : НФаУ, 2024. – 110 с. У навчальному посібнику подано лекції з фізичної терапії в геронтології та теріатрії, у яких розглянуто сучасні уявлення про старість старіння, вікові анатомо-фізологічні зміни серцево-судинної, дихальної, травної та сечостатевої систем в осіб тероптологічного віку. Описано особливості перебігу найпоширеніших захворювань а також завдання, механізми дії, показання, протипоказання та методики застосування «фізичної терапії в paзі цих захворюван осіб похилого тa старечого віку. Haведено теоретичні питання для самоперевірки засвоєння знань, умінь і навичок здобувачів вищої освіти, теми для самостійної роботи. Навчальний посібник укладено відповідно до навчальної програми з освітньої компоненти «Фізична терапія в геронтології та герітрії» та призначено для здобувачів вищої освіти спеціальності 227 «Терапія та реабілітація» освітньої програми «Терапія та реабілітація» спеціалізації 227.01 «Фізична терапія» другого (магістерського) рівня здобуття вищої освіти у фармацевтичних закладах вищої освіти i фармацевтичних факультетах медичних закладів вищої освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації. |
![]() |
Фізична терапія в клініці внутрішніх хвороб : навч. посіб. для студентів 1 курсу магістратури ІІІ мед. ф-у в галузі знань 22 «Охорона здоров’я» спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» / Н. І. Капшитар [та ін.]. – Запоріжжя : ЗДМУ, 2022. – 172 с. Навчальний посібник містить матеріали для підготовки студентів 1 курсу магістратури до практичних занять в межах навчальної дисципліни «Фізична терапія в клініці внутрішніх хвороб» освітньо-професійної програми «Фізична терапія, ерготерапія» з підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня у галузі знань 22 «Охорона здоров’я» за спеціальністю 227 «Фізична терапія, ерготерапія». В даному навчальному посібнику висвітлено сучасні погляди на етіологію, патогенез, класифікації, клінічну картину, критерії діагностики основних захворювань в клініці внутрішніх хвороб. Наведено основні методи фізичної терапії та ерготерапії що використовуються при реабілітації пацієнтів з захворюваннями дихальної, травної, серцевосудинної, опорно-рухової, сечо-видільної системи. |
![]() |
Фізична терапія в неврології : навч.-метод. посіб. для підготовки здобувачі ІІ (магістрерського) рівня підготовки спец. 227 «Фізична терапія, ерготерапія» / О. А. Козьолкін, М. В. Сікорська, І. В. Візір, А. О. Дронова. – Запоріжжя : ЗДМФУ, 2023. – 124 с. Навчально-методичний посібник «Фізична терапія в неврології» підготовлений відповідно до стандарту підготовки магістрів спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» спеціалізації «Фізична терапія». В ньому викладено теоретичні і практичні аспекти нейрореабілітації найпоширеніших синдромів, особливо реабілітаційного процесу у дітей та людей похилого віку з наслідками осередкових і дифузних уражень нервової системи. |
|
Фізична терапія в травматології : навч. посібник для здобувачів вищої освіти [спец. 227 “Фізична терапія, ерготерапія” освітньо-проф. програми “Фізична терапія”] / О. М. Мятига, Г. В. Таможанська, Н. В. Гончарук ; НФаУ. – Харків : НФаУ, 2021. – 180 с.
У посібнику викладено сучасні погляди щодо застосування засобів фізичної реабілітації/терапії у травматології. Розглянуто комплексний підхід до фізичної реабілітації/терапії та зроблено акцент на роботу з пацієнтами у форматі міждисциплінарної команди. Визначено коротко- та довгострокові цілі (SMART-цілі). Розкрито засоби ї форми фізичної терапії та запропоновано зразкові комплекси фізичних терапевтичних вправ. Описано лікувальний масаж та преформовано фізичні чинники у разі травм різної локалізації. Наведено методи та засоби контролю у разі травм опорно-рухового апарату. Запропоновано контрольні питання та приклади ситуаційних завдань. Призначено для здобувачів вищої освіти спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» освітньо-професійної програми «Фізична терапія». |
![]() |
Шищук В. Д. Тактична медицина : навч. посіб. / В. Д. Шищук, С. І. Редько, М. М. Ляпа. – Суми : ТОВ «ВПП «Фабрика друку», 2016. – 176 с. В навчальному посібнику висвітлено основні питання щодо практичних навичок по використанню сучасної тактичної аптечки, етапи надання першої допомоги в зонах обстрілу та укриття, способи евакуації поранених. Навчальний посібник призначений для підготовки студентів, які вивчають курс тактичної медицини. Посібник також може бути корисним під час організації та виконання заходів індивідуальної підготовки військовослужбовців з тактичної медицини. |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
![]() |
English proficiency for physiotherapy students: methodological recommendations for master’s degree students in the specialty 227 Therapy and rehabilitation / T. Sklyarova, Yu. Krugova. – Electronic text data. – Kharkiv : NUPh, 2024. – 48 с. Переклад назви: Англійська мова за професійним спрямуванням для студентів-фізіотерапевтів. The methodological recommendations provide materials aimed to develop lexical skills in accordance with the work program “Foreign language proficiency” for master’s degree students in the specialty 227 Therapy and rehabilitation. They contain texts, dialogues, vocabulary and lexical tasks. The methodological recommendations are intended for in-class and individual work. It can appear helpful for applicants for higher education and teachers in their professional activities. |
![]() |
Клінічна практика з фізичної терапії осіб різного віку з порушеннями діяльності дихальної системи із важкими, комбінованими та тривалими порушеннями : метод. рек. для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спец. 227 «Терапія та реабілітація», за спеціалізацією 227.01 Фізична терапія освітньо–професійної програми «Терапія та реабілітація» / Г. В. Таможанська [та ін.]. – Харків : НФаУ, 2024. – 53 с.У методичних рекомендаціях надано 2 змістових модулі проходження клінічної практики з фізичної терапії осіб різного віку з порушеннями діяльності дихальної системи із важкими, комбінованими та тривалими порушеннями для формування компетентностей відповідно до освітньої програми: soft skills та hard-skills. Систематизовано обов’язки здобувачів вищої освіти кафедри фізичної реабілітації і здоров’я НФаУ та розділи роботи основних навчальних завдань. Викладено систему оцінювання клінічної освіти фізичних терапевтів магістерського рівня, що ґрунтується на компетенціях. Описано процес оцінювання роботи здобувача вищої освіти під час практики, а саме: клінічні навички, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти та які оцінюються клінічним супервізором під час проведення клінічної практики; система виставлення оцінок для оцінювання роботи здобувачів вищої освіти під час клінічної практики; оцінювання посередині та наприкінці практики. Наведені звітні документи, необхідні для оцінювання здобувачів вищої освіти під час проходження клінічної практики для отримання диференційного заліку. Призначено для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 227 Терапія та реабілітація, за спеціалізацією 227.01 Фізична терапія освітньопрофесійної програми «Терапія та реабілітація». |
![]() |
Клінічна практика з фізичної терапії осіб різного віку з порушеннями діяльності нервової системи із важкими, комбінованими та тривалими порушеннями : метод. рек. для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спец. 227 «Терапія та реабілітація», за спеціалізацією 227.01 Фізична терапія освітньо–професійної програми «Терапія та реабілітація» / О. М. Мятига [та ін.]. – Харків : НФаУ, 2024. – 53 с. У методичних рекомендаціях надано 2 змістових модулі проходження клінічної практики з фізичної терапії осіб різного віку з порушеннями діяльності нервової системи із важкими, комбінованими та тривалими порушеннями для формування компетентностей відповідно до освітньої програми: soft skills та hard-skills. Систематизовано обов’язки здобувачів вищої освіти кафедри фізичної реабілітації і здоров’я НФаУ та розділи роботи основних навчальних завдань. Викладено систему оцінювання клінічної освіти фізичних терапевтів магістерського рівня, що ґрунтується на компетенціях. Описано процес оцінювання роботи здобувача вищої освіти під час практики, а саме: клінічні навички, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти та які оцінюються клінічним супервізором під час проведення клінічної практики; система виставлення оцінок для оцінювання роботи здобувачів вищої освіти під час клінічної практики; оцінювання посередині та наприкінці практики. Наведені звітні документи, необхідні для оцінювання здобувачів вищої освіти під час проходження клінічної практики для отримання диференційного заліку. Призначено для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 227 Терапія та реабілітація, за спеціалізацією 227.01 Фізична терапія освітньопрофесійної програми «Терапія та реабілітація». |
![]() |
Клінічна практика з фізичної терапії осіб різного віку з порушеннями діяльності серцево–судинної системи із важкими, комбінованими та тривалими порушеннями : метод. рек. для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спец. 227 «Терапія та реабілітація», за спеціалізацією 227.01 Фізична терапія освітньо–професійної програми «Терапія та реабілітація» / Г. В. Таможанська [та ін.]. – Харків : НФаУ, 2024. – 51 с. У методичних рекомендаціях надано 2 змістових модулі проходження клінічної практики з фізичної терапії осіб різного віку з порушеннями діяльності серцево-судинної системи із важкими, комбінованими та тривалими порушеннями для формування компетентностей відповідно до освітньої програми: soft skills та hard-skills. Систематизовано обов’язки здобувачів вищої освіти кафедри фізичної реабілітації і здоров’я НФаУ та розділи роботи основних навчальних завдань. Викладено систему оцінювання клінічної освіти фізичних терапевтів магістерського рівня, що ґрунтується на компетенціях. Описано процес оцінювання роботи здобувачів вищої освіти під час практики, а саме: клінічні навички, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти та які оцінюються клінічним супервізором під час проведення клінічної практики; система виставлення оцінок для оцінювання роботи здобувачів вищої освіти під час клінічної практики; оцінювання посередині та наприкінці практики. Наведені звітні документи, необхідні для оцінювання здобувачів вищої освіти під час проходження клінічної практики для отримання диференційного заліку. Призначено для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 227 Терапія та реабілітація, за спеціалізацією 227.01 Фізична терапія освітньопрофесійної програми «Терапія та реабілітація». |
![]() |
Клінічна практика з фізичної терапії осіб різного віку з порушеннями діяльності опорно–рухового апарату із важкими, комбінованими та тривалими порушеннями : метод. рек. для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спец. 227 «Терапія та реабілітація», за спеціалізацією 227.01 Фізична терапія освітньо–професійної програми «Терапія та реабілітація» / О. М. Мятига[та ін.]. – Харків : НФаУ, 2024. – 52 с. У методичних рекомендаціях надано з змістових модулі проходження клінічної практики з фізичної терапії осіб різного віку з порушеннями діяльності опорно-рухового апарату із важкими, комбінованими та тривалими порушеннями: 1. Застосування засобів фізичної терапії у відновному лікуванні при переломах кісток, ушкодженнях суглобів, політравмі, переломів хребта, кісток тазу та при неспецифічних болях у спині. 2. Застосування засобів фізичної терапії у відновному лікуванні при ендопротезуванні суглобів та ампутацій кінцівок. 3. Застосування засобів фізичної терапії у відновному лікуванні осіб похилого віку та у дітей. Викладено систему оцінювання клінічної освіти фізичних терапевтів магістерського рівня, що ґрунтується на компетенціях. Описано процес оцінювання роботи здобувача вищої освіти під час практики, а саме: клінічні навички, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти та які оцінюються клінічним супервізором під час проведення клінічної практики; система виставлення оцінок для оцінювання роботи здобувачів вищої освіти під час клінічної практики; оцінювання посередині та наприкінці практики. Наведені звітні документи, необхідні для оцінювання здобувачів вищої освіти під час проходження клінічної практики для отримання диференційного заліку.Призначено для здобувачів вищої освіти ругого (магістерського) рівня за спеціальністю 227 Терапія та реабілітація, за спеціалізацією 227.01 Фізична терапія освітньопрофесійної програми «Терапія та реабілітація». |
![]() |
Клінічна практика з фізичної терапії, ерготерапії при порушеннях діяльності нервової системи / О. М. Мятига [та ін.]. – Харків : НФаУ, 2023. – 29 с. У методичних рекомендаціях надано 2 змістових модулі проходження клінічної практики з фізичної терапії, ерготерапії при порушеннях діяльності нервової системи для формування компетентностей відповідно до освітньої програми: soft skills та hard-skills. Систематизовано: обов’язки здобувачів вищої освіти кафедри фізичної реабілітації та здоров’я НФаУ, розділи роботи основних навчальних завдань, засоби діагностики успішності проходження програми клінічної практики з фізичної терапії, ерготерапії при порушеннях діяльності нервової системи, перелік звітних документів та індивідуальні карти обстеження для отримання диференційного заліку. Призначено для здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, галузі знань 22 Охорона здоров’я спеціальності 227 Фізична терапія, освітньої програми Фізична терапія. |
|
Медична техніка у фізичній терапії: методичні рекомендації для самостійної роботи / Т. В. Дядюн [та ін.]. – Харків : НФаУ, 2024. – 36 с. |
|
Методичні рекомендації з підготовки до комплексного практично-орієнтованого кваліфікаційного іспиту з фізичної терапії : метод. рек. для здобувачів вищої освіти спец. 227 «Фізична терапія, ерготерапія» / О. І. Набока [та ін.]. – Електрон. текстові дані. – Харків : НФаУ, 2024. – 34 с. У методичних рекомендаціях наведено теоретичні питання та ситуаційні завдання з професійно-орієнтованих освітніх компонент, що виносяться на комплексний практично-орієнтований кваліфікаційний іспит з фізичної терапії. У формі практично-орієнтованих завдань висвітлені питання, пов’язані з принципами професійної діяльності фізичних терапевтів. Ситуаційні завдання розроблені відповідно до освітньої програми Фізична терапія, ерготерапія, програми комплексного практично-орієнтованого кваліфікаційного іспиту з фізичної терапії з урахуванням необхідних компетентностей здобувачів вищої освіти, зазначених в освітній програмі. Методичні рекомендації призначені для підготовки до комплексного практично-орієнтованого кваліфікаційного іспиту з фізичної терапії здобувачів вищої освіти галузі знань 22 Охорона здоров’я спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія освітньої програми Фізична терапія. |
![]() |
Синдром тривалого стискання: причини, клінічні ознаки, алгоритм надання домедичної допомоги в умовах мирного та воєнного часу : Метод. рек. для орг. сам. роботи для здобувачів вищої освіти спец. 226 Фармація, промислова фармація, 227 Терапія та реабілітація, 224 Технології медичної діагностики та лікування/ С. Ю. Штриголь [та ін.].– Харків : НФаУ, 2024. – 24 с. У методичних рекомендаціях наведено сучасні підходи щодо визначення причин, клінічних ознак та алгоритму надання домедичної допомоги за синдрому тривалого стискання в умовах мирного та воєнного часу. Методичні рекомендації призначені для організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація», ОП «Фармація», ОП «Клінічна фармація», ОП «Технології парфумерно-косметичних засобів», ОП «Технології фармацевтичних препаратів»; 227 Терапія та реабілітація ОП «Фізична терапія» (бакалаврський рівень) та ОП «Терапія та реабілітація» (магістерський рівень); 224 Технології медичної діагностики та лікування ОП «Лабораторна діагностика» медичних та фармацевтичних ЗВО і фармацевтичних факультетів закладів вищої освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації. |
![]() |
Фізична терапія в педіатрії : метод. рек. для організації самостійної роботи здобувача вищої освіти спеціальності 227.0 Фiзична терапiя галyзi знань / Г. В. Таможанська [та ін.]. – Харків : НФаУ, 2024. – 86 с. Методичні рекомендації для організації самостійної роботи здобувача вищої освіти розроблені відповідно до робочої програми освітньої компоненти «Фізична терапія в педіатрії» спеціальності 227.0 «Фiзична терапiя галyзi знань» другого (магістерського) рівня вищої освіти денної форми навчання. Методичні рекомендації містять теми занять, вихідний рівень знань для опанування відповідних тем; теоретичні питання; тестові завдання та список рекомендованою літератури. Методичні рекомендації можуть бути використані здобувачами вищої освіти для самостійної підготовки до практичних занять. |